Bin Laden död!

En stor man har gått ur tiden!
En man med väldigt många ovänner men även många vänner. Om en man som varit ansiktet utåt för ett gäng terrorbrott, modell större, kunnat haft så många på sin sida, så många som ogillar västvärlden. Så kanske det ligger något i det?
Någon som missat att araber älskar hämnd?
När jag själv var liten och "klappa på" en arab på bussen påväg hem från skolan kom det två större araber till mitt högstadium för att hämnas, klappa även på en av dessa efter att fått mota första smällen även här.
Dagen efter detta kommer en flock araber från gymnasiet i närheten för att hämnas. Blir ombedd att slicka alla deras skor bakom en elstation. Jag vägrade och har nog min rektor på skolan att tacka för att jag inte fick oredntligt med stryk i den ringen. Även här hade jag tydligen slagit någon och en ny ännu större hämndaktion var att vänta.
Under helgen hade jag mina vänner från en annan del av stan hemma på fest. Jag hade flyttat med mina föräldrar från mina vänners område 1 år tidigare.
Under festen knackar det på dörren och där står de två killar som kommit till min skola efter bussincidenten.
Jag förstod att det skulle vara fler på gårdsplanen när de ville att jag skulle komma ut.
Utan att förvarna någon av mina vänner inne i huset gick jag ut ur huset för att direkt när jag kommer ner för trappan, runt knuten, få mota en spark från sidan. Staplar åt sidan för att se kanske 10 man runt mig, det kändes som 40. Jag fokuserade på att aldrig hamna i backen och klarade mig med hjälp av motorhuven på mors vita 240.
Det tar väl någon minut innan mina vänner som vågar rusar ut tillsammans med några grannar och får stopp på det. Någon har ringt polisen som strax är på plats som vill ha signalament för att kunna spana. De fick inget att gå på. Allt är lugnt idag och vi kan le hjärtligt mot varandra ibland krama om varandra då vi ses t.ex på nån krog.
Araber gillar hämnd!
Vad har vi gjort för fel?
Jag hade tydligen en läsare så jag var tvungen att uppdatera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0